Veelgestelde vragen over ... services aanvragen

Dit kunt u online op de portal doen. Eerst zoekt u bij Mijn hulpmiddelen het hulpmiddel op waarvoor u de aanvraag of melding wilt doorgeven. Het hulpmiddel kunt u opzoeken door het objectnummer in te vullen bij de zoekfilters. Het zoekresultaat verschijnt in het overzicht onderaan de pagina. 
Klikt u in het overzicht op het objectnummer, dan komt u op de pagina van het hulpmiddel. Onderaan deze pagina kiest u de desgewenste actie. Daarna vult u het formulier in en verstuurt u het. HartingBank neemt uw aanvraag in behandeling, en spreekt met u een datum af voor de opdracht. De status van uw aanvraag kunt u volgen bij Planning.
Wanneer het objectnummer onbekend is en u een hulpmiddel niet kunt vinden in de portal, kunt u services voor het hulpmiddel aanvragen via het formulier serviceaanvraag voor niet-geregistreerde hulpmiddelen.
De planning van uw service-aanvragen kunt u volgen op Mijn HartingBank bij Planning. Ook net aangevraagde services ziet u hier terug. Bij elk service-aanvraag wordt steeds de actuele status vermeld, zodat u weet of uw verzoek in behandeling is en op welke datum de opdracht wordt uitgevoerd.
Ja, dat is mogelijk. Sommige hulpmiddelen staan niet geregistreerd op Mijn HartingBank, bijvoorbeeld omdat ze van een andere leverancier zijn. Ook voor deze hulpmiddelen kunt u services aanvragen en storingen melden. Gebruik daarvoor s.v.p. het formulier Serviceaanvraag voor niet-geregistreerde hulpmiddelen.
  • Kies in het menu rechtsboven Mijn hulpmiddelen. U komt op de pagina met de hulpmiddelen van uw organisatie/locaties.
  • Kies bij het 3e filter 'Alle statussen' de optie 'In depot'.
  • Klik op de button 'Zoeken'.
  • Onderaan de pagina verschijnt een overzicht met de hulpmiddelen die in depot staan.
Bekijk ook de instructie video over zoeken naar (informatie over) uw hulpmiddelen.
Ja, dat kan. Ook wanneer het objectnummer ontbreekt, kan HartingBank het hulpmiddel verplaatsen naar het depot. Stuur uw aanvraag s.v.p. in via het formulier Serviceaanvraag voor niet-geregistreerde hulpmiddelen.
Indien u als klant een eigen servicemanagementsysteem heeft (Topdesk, Ultimo, Facilitor) dan biedt HartingBank de mogelijkheid om uw zorghulpmiddelen automatisch in het servicemanagementsysteem te laden. Dit om facilitaire- en/of zorgmedewerkers centraal inzicht te geven in uw zorghulpmiddelen vanuit uw eigen systeem. Het daadwerkelijk plaatsen van een actie, zoals reparatieverzoeken, werkt vervolgens via een knop naar de "Mijn HartingBank"-omgeving.

Wilt u meer informatie? Dan horen wij graag met welke servicemanagementpakket u werkt en welke wensen u heeft. Vervolgens is het goed om een contactpersoon van uw interne automatiseringafdeling aan te haken voor de meer technische kant van de realisatie. 

Contactpersoon HartingBank: Jacqueline Bekker via j.bekker@harting-bank.nl.
Log daarvoor in op het klantenportaal voor Wlz/GRZ-rolstoelen of bel het telefoonnummer dat op de sticker van het betreffende hulpmiddel vermeld staat.
Een bed dat niet functioneert, hoeft niet altijd defect te zijn. Soms is de oorzaak eenvoudig zelf op te lossen. Controleer met behulp van onderstaande lijst wat er aan de hand kan zijn.
  • Zit de stekker van het bed in het stopcontact?
  • Staat er stroom/spanning op het stopcontact?
  • Werkt het bed weer na resetten (d.m.v. knop op stekker indrukken of reset procedure)?
  • Zit de stekker van de handbediening er goed in?
  • Staat de handbediening op het zusterslot?
  • Werkt de bediening van het bed zelf (dus niet via handbediening)?
  • Werken alle functies of een deel van de functies wel/niet?
Is er toch sprake van een storing of is een reparatie nodig?
Meld deze dan via Mijn HartingBank > Mijn hulpmiddelen. Zoek het hulpmiddel op en ga naar 'Acties aanvragen'. Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk.
 
Een AD-matras dat niet functioneert, hoeft niet altijd defect te zijn. Soms is de oorzaak eenvoudig zelf op te lossen. Controleer met behulp van onderstaande lijst wat er aan de hand kan zijn.
  • Branden de lampjes op de pomp?
  • Maakt de pomp geluid?
  • Zit de stekker van de pomp in het stopcontact?
  • Staat er stroom/spanning op het stopcontact?
  • Staat het matras in de “unlock” of "lock" stand? Maak altijd de rits op en controleer of de CPR er goed in zit voor de "lock" stand.
  • Is de slang goed gekoppeld?
  • Is het juiste gewicht ingesteld? (Let op dit is een indicatie!)
  • Is de statische (zit) of dynamische (lig) stand ingeschakeld?
Is er toch sprake van een storing of is een reparatie nodig?
Meld deze dan via Mijn HartingBank > Mijn hulpmiddelen. Zoek het hulpmiddel op en ga naar 'Acties aanvragen'. Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk.
 
Een tillift die niet functioneert, hoeft niet altijd defect te zijn. Soms is de oorzaak eenvoudig zelf op te lossen. Controleer met behulp van onderstaande lijst wat er aan de hand kan zijn.
  • Is de noodschakelaar ingeschakeld?
  • Is de accu opgeladen en hoe vaak wordt de accu opgeladen? 
  • Zit de accu goed vast/bevestigd?
  • Branden er lampjes op de lader?
  • Zit de stekker van de handbediening er goed in?
  • Staat de handbediening op het zusterslot?
  • Werkt de bediening op het hulpmiddel zelf (dus niet via handbediening)?
  • Werken alle functies of een deel van de functies wel/niet?
Is er toch sprake van een storing of is een reparatie nodig?
Meld deze dan via Mijn HartingBank > Mijn hulpmiddelen. Zoek het hulpmiddel op en ga naar 'Acties aanvragen'. Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk.
 
De lift van een douche-toiletstoel die niet functioneert, hoeft niet altijd defect te zijn. Soms is de oorzaak eenvoudig zelf op te lossen. Controleer met behulp van onderstaande lijst wat er aan de hand kan zijn.
  • Is de noodschakelaar ingeschakeld?
  • Is de accu opgeladen en hoe vaak wordt de accu opgeladen? 
  • Zit de accu goed vast/bevestigd?
  • Branden er lampjes op de lader?
  • Zit de stekker van de handbediening er goed in?
  • Staat de handbediening op het zusterslot?
  • Werkt de bediening op het hulpmiddel zelf (dus niet via handbediening)?
  • Werken alle functies of een deel van de functies wel/niet?
Is er toch sprake van een storing of is een reparatie nodig?
Meld deze dan via Mijn HartingBank > Mijn hulpmiddelen. Zoek het hulpmiddel op en ga naar 'Acties aanvragen'. Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk.
 
Kijk ook in het overzicht met veelgestelde vragen over andere onderwerpen.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze online klantenservice.
Aan het laden
Aan het laden